Τρέξιμο στο διάδρομo vs τρέξιμο στο δρόμο: Yπέρ και κατά


Τρέξιμο στο διάδρομo vs τρέξιμο στο δρόμο: Yπέρ και κατά

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ένας από τους καλύτερους τρόπους να άσκησης είναι το τρέξιμο. Βοηθάει να καλυτερεύσεις την υγεία των εσωτερικών σου οργάνων (κόκκαλα, καρδιά, πνεύμονες), να συσφίξεις τους μύες των ποδιών σου, να κάψεις περιττά κιλά και θερμίδες, ενώ παράλληλα μπορεί να σου φτιάξει τη διάθεση (καθώς την ώρα που τρέχεις παράγονται ενδορφύνες στον εγκέφαλο σου).

Ποιο όμως είδος τρεξίματος είναι καλύτερο; Ο διάδρομος ή… ο δρόμος; Ο διάδρομος σου δίνει τη δυνατότητα να ασκηθείς όσο και όπως θέλεις στη ασφάλεια του σπιτιού σου, όμως είναι αυτό αρκετό;

Τρέξιμο στο δρόμο:

Το καλό με τον τρέξιμο στο δρόμο είναι ότι σου προσφέρει μια πληθώρα επιλογών ως προς τη διαδρομή που θα ακολουθήσεις και τη δυσκολία της. Αυτό σημαίνει πως δεν πρόκειται ποτέ να βαρεθείς, ούτε το σώμα σου να συνηθίσει σε κάποια ρουτίνα που ια μειώσει τις επιδόσεις σου. Πεζοδρόμια, σκάλες, ανηφόρες, κατηφόρες, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα διαδρομών και συνδυασμών να διαλέξεις. Παράλληλα, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τον παράγοντα «αντίσταση του αέρα», κάτι που είναι ανύπαρκτο στο σπίτι ή το γυμναστήριό σου, αλλά και τον παράγοντα «καιρός» που μπορεί να επηρεάσει άμεσα την λειτουργία του οργανισμού σου. Επίσης, τίθεται και το θέμα της τριβής με το έδαφος (άρα και της αυξανόμενης δυσκολίας της κίνησης), καθώς το έδαφος στο δρόμο είναι τελείως διαφορετικό από το πλαστικό του διαδρόμου μας. Παράδειγμα: το τρέξιμο στην άμμο είναι μια από τις πιο απαιτητικές ασκήσεις cardio που θα μπορούσες να δοκιμάσεις (και να τεστάρεις τα όριά σου). Στα αρνητικά έχουμε να του καταλογίσουμε πως καιρός δεν είναι πάντα με το μέρος μας και ότι ίσως υπάρχουν και φορές που μας χαλάει τα σχέδια (ή γίνεται μια τέλεια δικαιολογία).

Τρέξιμο στο διάδρομο:

Το βασικό πλεονέκτημα του διαδρόμου είναι ακριβώς πως σε προφυλάσσει από αιφνίδιες καιρικές αλλαγές και σου επιτρέπει να γυμναστείς στην άνεση του σπιτιού σου (ή του γυμναστηρίου). Παρ’ όλα αυτά, η σταθερότητα του ρυθμού του, η έλλειψη δυνατότητας γρήγορων εναλλαγών στην ταχύτητά σου, μειώνουν κατά κάποιο ποσοστό τις επιδόσεις σου (ξεκινώντας από 10 μέχρι 20% σε σχέση με το τρέξιμο στο δρόμο).

Το σημαντικό όπως και να έχει είναι να παραμένεις δραστήρια καθημερινά και να ασκείσαι, είτε στο πιο «ασφαλή» διάδρομο, είτε στο πιο «απρόβλεπτο». Ό, τι κι αν αποφασίσεις, φόρα τα μοδάτα αθλητικά σου…. και τρέξε!

 

Πηγή: joytv.gr

Τρέξιμο στο διάδρομo vs τρέξιμο στο δρόμο: Yπέρ και κατά
User Rating: 0 (0 votes)